Veel gestelde vragen

Welke framemaat heb ik nodig?

De framemaat is voor een groot deel afhankelijk van het soort fiets wat u wilt aanschaffen. Als u meer informatie nodig wilt over fietskeuze en framematen kunt u terecht op de service pagina. 

Welke betaalmogelijkheden heb ik?

Wanneer u besluit een fiets aan te schaffen bij fietsoutletzeeland.nl, heeft u verschillende betaalmogelijkheden:

  • U kunt de fiets contant betalen in de winkel.
  • U kunt de fiets betalen met iDeal via de website (u ontvangt de factuur bij aflevering).
  • U kunt de fiets onder rembours laten verzenden (extra kosten €35,- en u ontvangt de factuur bij aflevering).

Hoeveel kost het verzenden van mijn fiets?

Fietsen worden in Zeeland en Goeree Overflakkee gratis bezorgd met uitzondering van Zeeuws- Vlaanderen, hier bedragen de kosten voor het bezorgen €15,-.
In de rest van Nederland kost het verzenden van fietsen tot en met 16 inch €15,- en groter dan 16 inch €25,-.

Let op: momenteel kunt u profiteren van onze tijdelijke 'gratis verzending' actie! Alle bestellingen worden binnen Nederland gratis verzonden! 

Hoe wordt mijn fiets afgeleverd?

Fietsen worden in Zeeland rijklaar bij u afgeleverd. Dit houdt in dat de versnellingen en remmen zijn afgesteld en dat de fiets volledig gecontroleerd is. U kunt direct wegfietsen! In de rest van Nederland wordt een fiets verzonden in flap of in doos. Voor meer informatie kunt u terecht op de bezorging & retour pagina.

Moet ik zelf nog onderdelen monteren nadat mijn fiets is bezorgd?

Wanneer de fiets in doos of in flap bij u geleverd wordt, hoeft u enkel het stuur recht te zetten, de pedalen vast te schroeven en het zadel op de goede hoogte te zetten. Meer informatie over bezorging kunt u vinden op de bezorging & retour pagina, hier kunt u tevens een montagehandleiding vinden die u bij de fiets geleverd krijgt.

Hoelang duurt het voordat mijn fiets geleverd is?

Normaal gesproken 5 tot 10 werkdagen (uiterlijk 30 dagen). Voor de exacte levertijd kunt u telefonisch contact opnemen.

Kan ik mijn fiets zelf ophalen?

U kunt er ook voor kiezen om de fiets op te halen op onze locatie in Zierikzee (Haringvlietplein 4, 4301XG). Wanneer u hiervoor kiest kunt u het beste van te voren telefonisch contact opnemen, dan zorgen wij dat de fiets klaar staat om mee te nemen.

Zijn de prijzen die op de site vermeldt staan inclusief BTW?

Ja; de prijzen die op de site staan zijn inclusief 21% BTW.

Zit er garantie op mijn fiets?

Op alle door ons verkochte fietsen zit minimaal twee jaar fabrieksgarantie. Deze garantie wordt verleend door de fabrikant, u kunt echter bij ons terecht wanneer u een beroep wilt doen op de garantie.

Hoe werkt het herroepingsrecht?

Wanneer u de fiets ontvangen heeft, heeft u 14 dagen herroepingsrecht. Indien u zich beroept op het herroepingsrecht dient u de fiets onbeschadigd en ongebruikt retour te zenden indien mogelijk in originele verpakking. U ontvangt dan het aankoop- en verzendbedrag terug. De kosten voor het retourneren van de fiets zijn voor eigen rekening.

Heeft u een klacht?

Laat het ons weten! U kunt via de contact pagina een contactformulier indienen, in dit bericht kunt u de klacht omschrijven. U ontvangt een ontvangstbevestiging als wij uw klacht ontvangen hebben vervolgens wordt uw klacht zo spoedig mogelijk (uiterlijk 14 dagen) in behandeling genomen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de algemene voorwaarden artikel 14 en 15.